Har ni en fysisk butik?
-
Nej, vi säljer endast online. För beställningar över 549 kr gäller fri frakt över hela Sverige. I annat fall kostar frakt 75kr.
Kan jag hämta upp mina varor i Kista?
-
Nej, här har vi enbart vårt kontor; här finns inga produkter tillgängliga.
Jag har beställt varor för mer än 549 kr men har fortfarande en fraktkostnad?
-
Det är omöjligt, systemet reducerar fraktkostnaden automatiskt. Om beställningen uppgår till 549 kr (eller 490 kr + moms) ärdu garanterad fri frakt. Kontrollera om summan på 490 kr är inklusive fraktkostnad om 75 kr.
Om du vill ha din beställning levererad till din dörr erbjuder vi gratis frakt för beställningar över 599 kr, annars kostar frakten 90 kr.
Jag har beställt och swishat men inte fått någon orderbekräftelse till min email.
-
Du bör få din orderbekräftelse automatiskt efter att du lagt din beställning. Om du inte har fått någon bekräftelse innebär det att din order inte har registrerats av systemet. Var noga med att klicka på den sista knappen ”Slutför köp”, om du glömt att göra detta försök igen om det är möjligt för åtkomst till ditt konto på andale.se. Om inget av dettta fungerar, var god kontakta oss på: kundtjanst@andale.se.
Jag valde att betala med Swish men kan inte se något Swishnummer.
-
Vårt Swishnummer är 123 145 0196. Var god och swisha direkt då vi inte har ett automatiserat system än. Beställningarna skickas endast efter att inbetalningen syns på vårt konto.
Jag har bara fått delar av min beställning levererad.
-
Försök minnas om du din beställningsorder var stor. Om så är fallet bör vi ha sänt beställningen som 2 eller 3 paket. Posten levererar paketen separat; även om de i våra och era ögon tillhör en gemensam order. Du kan kontrollera etiketten på ditt paket, om där står 1 / 2 eller 1 / 3, bör du kontrollera med ditt lokala utlämningsställe om ytterligare ett paket väntar på dig. Om etiketten på ditt paket är märkt med 1 / 1, har din beställning skickats med bara ett paket och vi har begått ett misstag. Vi ber om ursäkt för detta och är redo att skicka dina saknade varor så snart som möjligt. Vi försöker att undvika det här, men med mer än 200 varor i sortimentet och pga den mänskliga faktorn blir det ibland ändå fel. Var god ta en bild av din inkompletta order- beställning och gör anspråk på dina saknade produkter via kundtjanst@andale.se. Om du kan skriva ditt ordernummer i ämnesraden vore vi mycket tacksamma. Vi skickar därefter de saknade produkterna eller kompensation fortast möjligt utan några extra kostnader naturligtvis.
Jag har fått fel varor levererade.
-
Vi försöker så långt det är möjligt undvika att detta händer men med mer än 200 produkter i sortimentet och den mänskliga faktorn uppstår denna situation ibland. Var god ta en bild av de felaktiga varorna och skicka till oss på kundtjanst@andale.se. Vi vore mycket tacksamma om du kan skriva in ditt ordernummer i ämnesraden. Vi skickar så fort som möjligt de korrekta varorna och en returneringsetikett för de felaktiga varorna. Vi föreslår att du sparar paketet från din beställning för ett smidigt returnerande av felaktiga varor då du fått returneringsetiketten.
Min vara har passerat bäst-före-datum (om inte detta specificeras i produkt- beskrivningen).
-
Vi vill först av allt be om ursäkt. Varorna har en lång resväg från Mexiko till Sverige. Vi håller koll på våra produkter och försöker att undvika detta. Vi levererar små volymer till vårt webbshop-lager för att kunna erhålla så färska produkter som möjligt. Skulle du råkaut för detta, var god ta en bild av produkten och skicka det till kundtjanst@andale.se, skriv ditt ordernummer i ämnesraden. Vi åtgärdar problemet fortast möjligt.
När jag öppnade mitt paket var en eller några av varorna trasiga.
-
Vi ber om ursäkt för detta och ersätter naturligtvis kostnadsfritt de förstörda produkterna. Var god ta flera bilder av det skadade paketet/produkten/emballaget och skicka till kundtjanst@andale.se, skriv in ditt ordernummer i ämnesraden. Detta hjälper oss vid reklamation av produkterna i samröre med Posten/DHL och tillhandahållaren av vår lagerlokal. Vi vill dessutom dela med oss till våra kunder om processen som föregår en burk chilifrukters eller en flaska sås slutgiltiga leverans. Vår lagerlokal har tydliga instruktioner för att försäkra en högkvalitativ förpackning. Vi har dessutom nyligen ökat vår materialåtgång med 10 kr/packningstillfälle, vilket påverkar oss kraftigt. Vi instruerar våra medarbetare ansvariga för packningen att föreställa sig paketet som en boll som packas så skyddande som vi kan. Alla våra produkter lämnar vår lagerlokal i oskadat och välpackat skick. Det är anmärkningsvärt att varorna anländer från Mexiko, tusentals kilometer bort, i oskadat skick i sina lastpallar – problemen tenderar att uppstå de sista kilometrarna när Posten/DHL levererar varorna. De mottas således av Posten/DHL i opåverkat skick men handhas här på löpande band – föreställ dig hur dina resväskor behandlas på transportbanden under dina resor. Vi försöker ständigt kommunicera denna problematik med Posten/DHL, dessa tenderar dock att ignorera småföretag och fortsätter att leverera varorna på detta sätt. Ett annat återkommande prroblem har varit kvaliteten hos vissa glasprodukter. Den berömda Valentinasåsen är ett exempel; den transporteras i tunna glasflaskor. Vi packar flaskorna i så hög utsträckning som vi har råd med. Ibland får vi dåligt samvete av allt detta emballage, trots det så händer det tyvärr relativt ofta att dessa flaskor går sönder under transporten. Vi skämtar om hur vi avskyr Valentinasåsen, av denna anledning, men vill inte upphöra med att leverera denna produkt som är uppskattad av så många.
Några av mina konservburkar anlände med ytliga skador.
-
Vi gör vårt bästa för att undvika detta. Lagerlokalenär försedd med tydliga instruktioner för packning av hög kvalitet och vi har nyligen utökat våra packningsutgifter med 10 kr per packad vara vilket har påverkat oss påtagligt. Konservburkarna är numera lättare än tidigare och även om man inom lagerlokalen månar om att skydda de mest känsliga burkarna, så placerar transportföretagen paketen på löpande band och här skadas ibland produkter av vikten av övriga paket på transportbandet. Vi berättar allt det här för dig för att vi vill att våra kunder ska känna till den långa och komplicerade processen med att få en burk chilifrukter från Mexiko och hem till kunderna i Sverige. Vi försöker ständigt att kommunicera denna bristande hantering av paket med Posten/DHL, dessa tenderar dock att ignorera mindre företag och fortsätta i vanliga hjul- spår. Numera har dock flertalet av burkarna ytterligare ett skyddande lager av plastfilm som förhindrar att produkten förstörs även om burken tar skada vilket ären klart positiv förändring. Det är viktigast att utesluta att burken inte öppnats via skador i den övre delen- om detta skulle ha hänt var god kontakta oss på kundtjanst@andale.se.
Jag har beställt en vara som en gåva åt en vän, snälla skicka inte orderbekräftelsen till henom!
-
Vårt mail innehållande orderbekräftelse skickas automatiskt efter att du gjort din beställning, till den mailadress du uppgivit i din beställning – tänk på detta om du vill överraska en vän med en present. Om du vill, kan du ange din väns telefonnummer så att henom notifieras av Posten när beställningen nått sin destination.
Jag letar efter en specifik produkt, kan ni hjälpa mig finna den?
-
Ja, vi tar beställningar på ”specialprodukter”. Kontakta oss på kundtjanst@andale.se om du söker efter någonting speciellt så försöker vi hjälpa er att finna det.
Skickar ni produkter till andra länder?
-
Ja, vi skickar Danmark, Finland, Norge och andra europeiska länder. I dessa fall (undantaget Norge) är frakten fri om du handlar för ungefärligen 99 euro + VAT. Inom Norge inkluderar fraktkostnaden administrativa kostnader kopplade till exporten medan importkostnader och VAT kan komma att krävas vid ett senare tillfälle, av transportföretaget/norska myndigheten. För information kring andra länder var vänlig och kontakta oss på kundtjanst@andale.se.
Jag har ett företag (catering, mataffär, gourmetbutik) och vill köpa större volymer av era mexikanska produkter. Kan jag köpa varor i storpack?
-
Självklart! Kontakta vår B2B säljansvarige via sales@realmexican.net.